niedziela

Jak zrobić...koszulową tunikę




Bardzo lubię długie koszulę, więc tym razem postanowiłam wam pokazać jak zrobić taką samemu.
Mam nadzieję, że się wam spodoba.

1. Potrzebna nam duuuuża, męska koszula

Im większa tym lepsza, bo przekłada się to też na długość. Nie chcemy przecież świecić gołymi literami spod koszulki ;)

Koszula po tacie, bracie, itp mile widziana :)

2. Odcinamy to co zbędne, czyli boczki

Najlepiej pozaznaczać szpilkami ile musimy odciąć, aby nadać naszej koszuli pożądaną objętość.
Pamiętajmy, że trochę więcej miejsca musimy zostawić na biust i boczki ;)
Talie możemy zwęzić.
Ja zwężałam koszulę po szwach bocznych co widać na zdjęciu niżej.

Koszula pozbawiona boków

Gdy już odcięliśmy nadmiar materiału zróbmy przymiarkę jeszcze raz i zaznaczmy jak będzie przebiegał nowy szew boczny.
Szyjemy na maszynie lub dla wytrwałych i nieposiadających ręcznie oczywiście od spodu :)

3. Z pozostałości materiału robimy pasek


To łatwe. Odmierzmy jaką chcemy długość i szerokość paseczka, którym będziemy wiązać tunikę.
Przytnijmy i zszyjmy po lewej stronie tworząc tunelik.

Resztka materiału z boków koszuli

Pasek na gorze zszyty i wywinięty, na dole tylko zszyty jeszcze na lewej stronie

Wywijamy tunelik :)

4. Zaznaczamy położenie naszych pasków na koszuli i wszywamy je

Znów przymiarka i znów szpilki :) Zaznaczmy na jakiej wysokości chcemy wiązać koszule.



Teraz rozprujmy szew boczny na szerokość paska, tak żeby się zmieścił do środka. Szew zabezpieczamy, żeby nie puścił i wszywamy pasek do koszuli.
Powtarzamy z drugiej strony :)

Pasek wpuszczony w rozpruty boczek koszuli 
Na koniec wystarczy ładnie zaprasować i można wiązać.

5. Kosmetyka :)

Mi akurat nie podobały się guziki, więc wymieniłam na perełki. Całość nabrała dzięki temu dziewczęcego uroku ;)
Pamiętajmy, że zmieniając guziki musimy wybrać odpowiedni rozmiar.


a efekt końcowy...? Oceńcie sami :)




W następnym odcinku.... :)


2 komentarze: