piątek

   Jak zrobić.....sukienkę z baskinką?








Na początku moda na baskinkę mi się nie podobała, ale dość szybko zmieniłam zdanie jak zobaczyłam parę modeli z tą uroczą falbaną na biodrach.
Zamiast polecieć do do sklepu postanowiłam sama wymodzić coś podobnego.
Zapraszam do instrukcji: Jak uszyć sukienkę z baskinką :)


1. Potrzebna nam długa sukienka, która już swoje przeleżała w szafie ;)

Ja tą dostałam z wizażowej wymiany. Poprzednia właścicielka spisała ją na straty


2. Skracamy sukienkę do pożądanej długości. Ja wybrałam mini

Tutaj mała rada: o ile dobrze zostawić zawsze zapas materiału i najwyżej później dociąć to pamiętajmy, że z części tej sukienki ma jeszcze powstać pasek i baskinka dlatego tnijmy z głową, a najlepiej z miarką :D
Pamiętajmy też o 2-3 cm zapasu na podszycie.


To dól naszej sukienki



3. Szyjemy baskinkę

Z odciętego dołu odmierzamy długość baskinki (szerokością na razie się nie martwimy)
Odcinamy naszą przyszłą baskinkę 
Dobrze jest przymierzać różne długości na sukienkę. pomocne okażą się szpilki ;)
Wybraną długość odcinamy z ok 3 cm zapasem materiału




Z 3 cm zapasu szyjemy tunelik na gumkę, która ładnie zmarszczy materiał.

Baskinka z gumką w środku



Zaszywamy gumkę w tuneliku z tkaniny


Gotowa baskinka z gumką


Baskinka na sukience
Z tyłu baskinka ma "rozporek" bo takowy był w sukience i postanowiła tego nie zszywać.
Moja baskinka w wersji gotowej jest tył na przód, a rogi są doszyte do gumki (zdjęcia na dole)

4. Teraz zabieramy się za dół

Ja chciałam żeby był obcisły więc też wszyłam gumkę w taki sam sposób jak w baskinkę. Jeżeli nie chcecie przylegającej sukienki możecie tylko podszyć dół sukienki :)

Jak widać brak szpilek nas nie powstrzyma ;)


Zszywamy oda końce gumki,  a nadmiar odcinamy

Przed odcięciem nadmiaru gumki


Po zszyciu gumki, zaszywamy tunelik.

5. Mocujemy baskinkę i szyjemy pasek

Najlepiej to zrobić na sobie zaznaczając wybrane położenie baskinki mydełkiem krawieckim...lub biała kredką do oczu, kredą etc )


lub po staroświecku przypiąć szpilkami (auć, uwaga :) )


Teraz jak już się wydostaniemy z sukienki wszywamy baskinkę. Ja wszyłam ją tylko na bokach, tam gdzie wpięta jest szpilka.
Teraz przechodzimy do pozostałej części tkaniny (środka sukienki) z której zrobimy ładny pasek, który przykryję szwy i marszczenia na baskince.
Mój pasek ma 2 cm szerokości czyli potrzebowałam materiału ok 5 cm szerokości.
Zrobiłam z niego duży tunel i zaszyłam brzegi.

Znowu te wsuwki ;)

Pasek zszywamy od środka, aby szew nie był widoczny.

6. Mocujemy wszystko razem

Nie chciałam widocznych szwów dlatego pasek wkleiłam taśmą termo do tkanin, a oto efekt :)



Tutaj dodatkowo sukienka ozdobiona kolorową gumką :)

Przepraszam za jakość zdjęcia

Mam nadzieję, że tutorial będzie przydatny i stworzycie coś z niczego :)

A w następnym odcinku...




1 komentarz:

  1. genialny pomysł z tą baskinką. Jutro zabieram się za podobną, jednak ja planuje wykonać ja tak, aby była całościowa, bez wycięcia z przodu. Zdecydowanie obserwuje.
    www.shelfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń